Pride Amsterdam, Canal Parade

Pride amsterdam boten en kleurrijke kunst

De organisatie van de botenparade van Pride Amsterdam

Jaarlijks varen zo'n tachtig kleurrijke regenboogboten door de grachten tijdens de Canal Parade van Pride Amsterdam. Deze botenparade is een van de grootste publieksevenementen van de hoofdstad, waarbij de kades afgeladen zijn met honderdduizenden bezoekers uit alle windstreken. Artifex was 12 edities lang verantwoordelijk voor de organisatie van dit bijzondere onderdeel van dit jaarlijks evenement .

Werkwijze

Productie

Stichting Amsterdam Gay Pride was op zoek naar een bureau dat de productie van een van de belangrijkste onderdelen van hun festival op zich kon nemen. Met haar ruime ervaring met productie van grote events werd Artifex, toen nog O is 4, hiervoor gekozen. Deze opdracht werd jaarlijks verlengd en uiteindelijk werkte we 12 jaar, van 2006 tot en met 2017, in opdracht van Stichting Amsterdam Gay Pride.

Productie

Stichting Amsterdam Gay Pride was op zoek naar een bureau dat de productie van een van de belangrijkste onderdelen van hun festival op zich kon nemen. Met haar ruime ervaring met productie van grote events werd Artifex, toen nog O is 4, hiervoor gekozen. Deze opdracht werd jaarlijks verlengd en uiteindelijk werkte we 12 jaar, van 2006 tot en met 2017, in opdracht van Stichting Amsterdam Gay Pride.

Productie

Stichting Amsterdam Gay Pride was op zoek naar een bureau dat de productie van een van de belangrijkste onderdelen van hun festival op zich kon nemen. Met haar ruime ervaring met productie van grote events werd Artifex, toen nog O is 4, hiervoor gekozen. Deze opdracht werd jaarlijks verlengd en uiteindelijk werkte we 12 jaar, van 2006 tot en met 2017, in opdracht van Stichting Amsterdam Gay Pride.

Productie

Stichting Amsterdam Gay Pride was op zoek naar een bureau dat de productie van een van de belangrijkste onderdelen van hun festival op zich kon nemen. Met haar ruime ervaring met productie van grote events werd Artifex, toen nog O is 4, hiervoor gekozen. Deze opdracht werd jaarlijks verlengd en uiteindelijk werkte we 12 jaar, van 2006 tot en met 2017, in opdracht van Stichting Amsterdam Gay Pride.

Productie

Stichting Amsterdam Gay Pride was op zoek naar een bureau dat de productie van een van de belangrijkste onderdelen van hun festival op zich kon nemen. Met haar ruime ervaring met productie van grote events werd Artifex, toen nog O is 4, hiervoor gekozen. Deze opdracht werd jaarlijks verlengd en uiteindelijk werkte we 12 jaar, van 2006 tot en met 2017, in opdracht van Stichting Amsterdam Gay Pride.

Productie

Stichting Amsterdam Gay Pride was op zoek naar een bureau dat de productie van een van de belangrijkste onderdelen van hun festival op zich kon nemen. Met haar ruime ervaring met productie van grote events werd Artifex, toen nog O is 4, hiervoor gekozen. Deze opdracht werd jaarlijks verlengd en uiteindelijk werkte we 12 jaar, van 2006 tot en met 2017, in opdracht van Stichting Amsterdam Gay Pride.

Productie

Stichting Amsterdam Gay Pride was op zoek naar een bureau dat de productie van een van de belangrijkste onderdelen van hun festival op zich kon nemen. Met haar ruime ervaring met productie van grote events werd Artifex, toen nog O is 4, hiervoor gekozen. Deze opdracht werd jaarlijks verlengd en uiteindelijk werkte we 12 jaar, van 2006 tot en met 2017, in opdracht van Stichting Amsterdam Gay Pride.

Productie

Stichting Amsterdam Gay Pride was op zoek naar een bureau dat de productie van een van de belangrijkste onderdelen van hun festival op zich kon nemen. Met haar ruime ervaring met productie van grote events werd Artifex, toen nog O is 4, hiervoor gekozen. Deze opdracht werd jaarlijks verlengd en uiteindelijk werkte we 12 jaar, van 2006 tot en met 2017, in opdracht van Stichting Amsterdam Gay Pride.

Productie

Stichting Amsterdam Gay Pride was op zoek naar een bureau dat de productie van een van de belangrijkste onderdelen van hun festival op zich kon nemen. Met haar ruime ervaring met productie van grote events werd Artifex, toen nog O is 4, hiervoor gekozen. Deze opdracht werd jaarlijks verlengd en uiteindelijk werkte we 12 jaar, van 2006 tot en met 2017, in opdracht van Stichting Amsterdam Gay Pride.

Productie

Stichting Amsterdam Gay Pride was op zoek naar een bureau dat de productie van een van de belangrijkste onderdelen van hun festival op zich kon nemen. Met haar ruime ervaring met productie van grote events werd Artifex, toen nog O is 4, hiervoor gekozen. Deze opdracht werd jaarlijks verlengd en uiteindelijk werkte we 12 jaar, van 2006 tot en met 2017, in opdracht van Stichting Amsterdam Gay Pride.

Productie

Stichting Amsterdam Gay Pride was op zoek naar een bureau dat de productie van een van de belangrijkste onderdelen van hun festival op zich kon nemen. Met haar ruime ervaring met productie van grote events werd Artifex, toen nog O is 4, hiervoor gekozen. Deze opdracht werd jaarlijks verlengd en uiteindelijk werkte we 12 jaar, van 2006 tot en met 2017, in opdracht van Stichting Amsterdam Gay Pride.

Productie

Stichting Amsterdam Gay Pride was op zoek naar een bureau dat de productie van een van de belangrijkste onderdelen van hun festival op zich kon nemen. Met haar ruime ervaring met productie van grote events werd Artifex, toen nog O is 4, hiervoor gekozen. Deze opdracht werd jaarlijks verlengd en uiteindelijk werkte we 12 jaar, van 2006 tot en met 2017, in opdracht van Stichting Amsterdam Gay Pride.

Productie

Stichting Amsterdam Gay Pride was op zoek naar een bureau dat de productie van een van de belangrijkste onderdelen van hun festival op zich kon nemen. Met haar ruime ervaring met productie van grote events werd Artifex, toen nog O is 4, hiervoor gekozen. Deze opdracht werd jaarlijks verlengd en uiteindelijk werkte we 12 jaar, van 2006 tot en met 2017, in opdracht van Stichting Amsterdam Gay Pride.

Organisatie

botenparade

Het gehele logistieke plan van 80 boten door de smalle Prinsengracht loodsen is bedacht door Artifex. In de 12 jaren werd veiligheid een belangrijk onderdeel en hebben wij de beveiliging te land en te water in samenwerking met de lokale autoriteiten elk jaar verbeterd. Voorafgaand aan de Canal Parade coördineerden we de registratie van de boten en communicatie richting deelnemers. Tijdens de Canal Parade zette Artifex projectmanagers in die het evenement in goede banen leidden en de veiligheid op het water waarborgden.

Productie

Stichting Amsterdam Gay Pride was op zoek naar een bureau dat de productie van een van de belangrijkste onderdelen van hun festival op zich kon nemen. Met haar ruime ervaring met productie van grote events werd Artifex, toen nog O is 4, hiervoor gekozen. Deze opdracht werd jaarlijks verlengd en uiteindelijk werkte we 12 jaar, van 2006 tot en met 2017, in opdracht van Stichting Amsterdam Gay Pride.

Organisatie

botenparade

Het gehele logistieke plan van 80 boten door de smalle Prinsengracht loodsen is bedacht door Artifex. In de 12 jaren werd veiligheid een belangrijk onderdeel en hebben wij de beveiliging te land en te water in samenwerking met de lokale autoriteiten elk jaar verbeterd. Voorafgaand aan de Canal Parade coördineerden we de registratie van de boten en communicatie richting deelnemers. Tijdens de Canal Parade zette Artifex projectmanagers in die het evenement in goede banen leidden en de veiligheid op het water waarborgden.

Collectie

Jaarlijkse groei

12 jaar lang heeft Artifex de productie van de wereldberoemde Canal Pride geheel voor haar rekening genomen. Tijdens deze periode groeide het evenement jaarlijks. Elk jaar wist Artifex succesvol in te spelen op nieuwe uitdagingen en kansen en mee te groeien met het evenement. Zowel op veiligheid, communicatie, sponsoring maar ook de entertainende factor hebben wij een adviserende rol gespeeld.

Jaarlijkse groei

12 jaar lang heeft Artifex de productie van de wereldberoemde Canal Pride geheel voor haar rekening genomen. Tijdens deze periode groeide het evenement jaarlijks. Elk jaar wist Artifex succesvol in te spelen op nieuwe uitdagingen en kansen en mee te groeien met het evenement. Zowel op veiligheid, communicatie, sponsoring maar ook de entertainende factor hebben wij een adviserende rol gespeeld.

Jaarlijkse groei

12 jaar lang heeft Artifex de productie van de wereldberoemde Canal Pride geheel voor haar rekening genomen. Tijdens deze periode groeide het evenement jaarlijks. Elk jaar wist Artifex succesvol in te spelen op nieuwe uitdagingen en kansen en mee te groeien met het evenement. Zowel op veiligheid, communicatie, sponsoring maar ook de entertainende factor hebben wij een adviserende rol gespeeld.

Jaarlijkse groei

12 jaar lang heeft Artifex de productie van de wereldberoemde Canal Pride geheel voor haar rekening genomen. Tijdens deze periode groeide het evenement jaarlijks. Elk jaar wist Artifex succesvol in te spelen op nieuwe uitdagingen en kansen en mee te groeien met het evenement. Zowel op veiligheid, communicatie, sponsoring maar ook de entertainende factor hebben wij een adviserende rol gespeeld.

Jaarlijkse groei

12 jaar lang heeft Artifex de productie van de wereldberoemde Canal Pride geheel voor haar rekening genomen. Tijdens deze periode groeide het evenement jaarlijks. Elk jaar wist Artifex succesvol in te spelen op nieuwe uitdagingen en kansen en mee te groeien met het evenement. Zowel op veiligheid, communicatie, sponsoring maar ook de entertainende factor hebben wij een adviserende rol gespeeld.

Jaarlijkse groei

12 jaar lang heeft Artifex de productie van de wereldberoemde Canal Pride geheel voor haar rekening genomen. Tijdens deze periode groeide het evenement jaarlijks. Elk jaar wist Artifex succesvol in te spelen op nieuwe uitdagingen en kansen en mee te groeien met het evenement. Zowel op veiligheid, communicatie, sponsoring maar ook de entertainende factor hebben wij een adviserende rol gespeeld.

Jaarlijkse groei

12 jaar lang heeft Artifex de productie van de wereldberoemde Canal Pride geheel voor haar rekening genomen. Tijdens deze periode groeide het evenement jaarlijks. Elk jaar wist Artifex succesvol in te spelen op nieuwe uitdagingen en kansen en mee te groeien met het evenement. Zowel op veiligheid, communicatie, sponsoring maar ook de entertainende factor hebben wij een adviserende rol gespeeld.

Jaarlijkse groei

12 jaar lang heeft Artifex de productie van de wereldberoemde Canal Pride geheel voor haar rekening genomen. Tijdens deze periode groeide het evenement jaarlijks. Elk jaar wist Artifex succesvol in te spelen op nieuwe uitdagingen en kansen en mee te groeien met het evenement. Zowel op veiligheid, communicatie, sponsoring maar ook de entertainende factor hebben wij een adviserende rol gespeeld.

Jaarlijkse groei

12 jaar lang heeft Artifex de productie van de wereldberoemde Canal Pride geheel voor haar rekening genomen. Tijdens deze periode groeide het evenement jaarlijks. Elk jaar wist Artifex succesvol in te spelen op nieuwe uitdagingen en kansen en mee te groeien met het evenement. Zowel op veiligheid, communicatie, sponsoring maar ook de entertainende factor hebben wij een adviserende rol gespeeld.

Jaarlijkse groei

12 jaar lang heeft Artifex de productie van de wereldberoemde Canal Pride geheel voor haar rekening genomen. Tijdens deze periode groeide het evenement jaarlijks. Elk jaar wist Artifex succesvol in te spelen op nieuwe uitdagingen en kansen en mee te groeien met het evenement. Zowel op veiligheid, communicatie, sponsoring maar ook de entertainende factor hebben wij een adviserende rol gespeeld.

Jaarlijkse groei

12 jaar lang heeft Artifex de productie van de wereldberoemde Canal Pride geheel voor haar rekening genomen. Tijdens deze periode groeide het evenement jaarlijks. Elk jaar wist Artifex succesvol in te spelen op nieuwe uitdagingen en kansen en mee te groeien met het evenement. Zowel op veiligheid, communicatie, sponsoring maar ook de entertainende factor hebben wij een adviserende rol gespeeld.

Jaarlijkse groei

12 jaar lang heeft Artifex de productie van de wereldberoemde Canal Pride geheel voor haar rekening genomen. Tijdens deze periode groeide het evenement jaarlijks. Elk jaar wist Artifex succesvol in te spelen op nieuwe uitdagingen en kansen en mee te groeien met het evenement. Zowel op veiligheid, communicatie, sponsoring maar ook de entertainende factor hebben wij een adviserende rol gespeeld.

Jaarlijkse groei

12 jaar lang heeft Artifex de productie van de wereldberoemde Canal Pride geheel voor haar rekening genomen. Tijdens deze periode groeide het evenement jaarlijks. Elk jaar wist Artifex succesvol in te spelen op nieuwe uitdagingen en kansen en mee te groeien met het evenement. Zowel op veiligheid, communicatie, sponsoring maar ook de entertainende factor hebben wij een adviserende rol gespeeld.

Jaarlijkse groei

12 jaar lang heeft Artifex de productie van de wereldberoemde Canal Pride geheel voor haar rekening genomen. Tijdens deze periode groeide het evenement jaarlijks. Elk jaar wist Artifex succesvol in te spelen op nieuwe uitdagingen en kansen en mee te groeien met het evenement. Zowel op veiligheid, communicatie, sponsoring maar ook de entertainende factor hebben wij een adviserende rol gespeeld.

Collectie

Samenwerken?
Neem contact met ons op!
CONTACT
een witte pijl die naar rechts wist

Bekijk ook

Zomeravond Cinema

Sfeervol buiten bioscoop evenement
Event
een witte pijl die naar rechts wist

ESDE Congress 2025

Wetenschap, creativiteit en ontmoeting in Rhapsody in Research.
Congres
een witte pijl die naar rechts wist
BEKIJK AL ONZE CASES